martes, 17 de junio de 2014

A bandeira española

Fotografía da bandeira española existente no Congreso, do ano 1813

Pontevedra, 17.06.2014
Entrada n. 1763 do blog
Artículo semanal publicado no Diario de Pontevedra

A bandeira española, 
por Xesús López Fernández

No Congreso dos Diputados consérvase unha bandeira bicolor da milicia de Cabezas de Buey do 1813. Neste país, ó que algús queremos seguir chamando España, prodúcese un fenómeno tan signficativo como sorprendente: un símbolo que tiña que ser común, a bandeira de España, tense convertido en bandería antre os que exhiben con orgullo a roxigualda (dereitistas) e a tricolor da República (esquerdistas). España é un vello país, mais a diferencia de tóda-las naciós (incluso as máis modernas), as manifestaciós fanse baixo as bandeiras dos partidos, das Comunidades Autónomas (algunhas recén inventadas)…ou, no mellor dos casos, coa tricolor da República, da “progresía”. Pero a bandeira de España non ven de Franco, nen de Juan Carlos I, que ven do reinado de Carlos III, primeiro como pabellón da Armada e posteriormente como enseña de España. O tempo non minte.

Pero a bandeira tricolor tense convertido nun símbolo pancarteiro contra o sistema, contra a bandeira roxigualda, na que algús ven a perpetuidade do réxime franquista, e así nos vai… Como que cando se ondea unha tricolor caemos no erro de comparala coa bandeira de España, concedéndolle a aquela unha importancia que non ten, incluso históricamente. Pra moitos, a tricolor ven sendo como a bandeira doutro país, a ferramenta común prós escraches antisistema que se levan producido dend´o pasado 25.05, cando coas elecciós europeas o PPPSOE quedou claramente tocado, azourido pra longo. Os novos grupos emerxentes queren cambia-la Constitución, cambia-la bandeira, cambia-lo sistema, poñer en marcha a gran deboura, que non falte ruído, pra ver qué futuro imos construir. Fai falta estar gagá pra decir que a bandeira roxigualda foi un invento de Franco. Eso andan a deci-los que queren esnaquiza-lo país. 

“A cuestión da bandeira é un dos motivos que estúpidamente dividen ós españoles e que teñen a súa orixe na conducta mezquiñamente partidaria dos nosos políticos. O cambio da bandeira feito pola República constitueu un erro certo:”

“1. Porque non respondía a unha aspiración nacional, nen tan siquer popular. A bandeira republicana era desconocida pola inmensa maioría dos españoles.”

“2. Porque se reemprazaba unha bandeira nacional por unha bandeira partidaria e así se dividía España.”

“3. Porque non era necesario e consecuentemente sóo podía producir complicaciós, como ten acontecido.” “A bandeira (roxigualda) que tiñámo-los españoles non era monárquica, senón nacional. A bandeira dos Borbós foi branca; a bandeira real era un guión mourado”.

O Goberno debería procurar facer chega-lo texto do artículo de don Vicente Rojo, a toda a nación, incluso nas masivas manifestaciós rupturistas arroupadas con bandeiras tricolor poderiase anima-la actuación cun pouco de cultura: milleiros de papeles impresos coa carta do xeneral, pra que o persoal aprendera a lección.






8 comentarios:

Javier Tellagorri dijo...

Es que con la población deseducada que ahora disponemos nadie sabe casi nada de la Historia de la bandera ni del país, y por eso siempre se oye más el ruido de los que quieren convertirnos en una Cuba castrista con la excusa de aquella bandera nacida del error de un miope.

Porque la tricolor nació como baadera de la República porque Lerroux vió una normal con los colores desteñidos y tomó el rojo deslucido de una franja por color morado.

En cualquier caso, esa tricolor nunca ha representado a los españoles en general.

o blog de xesús lópez dijo...

Hola, Javier:

Estamos de acuerdo.

Hace unos meses que tocaba este tema Molares del Val en su blog "Crónicas Bárbaras". Afirmaba el hombre que mucha gente no se sumaba a las manifestaciones de protesta precisamente por utilizar los protestantes la bandera tricolor, que si echaran mano de la española, la única auténtica, muchos másas se unirían a las manifestaciones. Es un decir. Por la sanación del país.

Un cordial saludo

Jaime dijo...

Hola D. Xesús, como bien dice Tellagorri falta de culura y ganas de romper con todo poniendo al franquismo como excusa, estoi convencido de que no ignoran que la bandera rojigualda no es un invento del franquismo, sin embargo es mejor decirlo para llegar a los que no tienen cultura y poder manipularles, utilizando para ello una bandera que sólo representó a la II republica y durante muy poco tiempo.
Pretenden enlazar este periodo con aquella nefasta republica que tanto daño hizo a España y asi ganar despues de mas de 70 años una guerra que perdieron.
Salud

o blog de xesús lópez dijo...

Tienes razón, Jaime:

Es la doctrina Zapatero y quisieran cambiar el parte de la victoria final.

Hoy, mucha de nuestra juventud y políticos en ejercicio están necesitados de que se les explique la lección de la bandera y de cómo fue aquella nefasta II Repúplica la que realmente inició la guerra.

Un cordial saludo.

José Luis Valladares Fernández dijo...

Con la tabarra que dan con la bandera tricolor, demuestran tener una ignorancia supina. Cambiaron esa franja a morado para tener representada a Castilla, pensando que el pendón de Castilla era morado. No se dieron cuenta que el pendón que miraron para ver el color estaba ya desteñido.
Son tan ignorantes e incultos que hasta el yugo y las flechas piensan que eran de Franco. Y lo mismo lo que ellos llaman el aguilucho. Pero habrá que aguantarles asi, porque será imposible culturizarles

o blog de xesús lópez dijo...

Hola, Jose Luis: Contesto someramente desde iPad que aún n manejo bien. Estoy de acuerdo con lo que dices.

www.afonsodelaxes.blogspot.com dijo...

Bo artículo, amigo Suso, que eu comparto. ¡Xa era hora de que alguén defendese a nosa bandeira!
Quixen mandarche o último que escribin, pero o teu e-mail, o que teño rexistrado dende hai tempo, no funcionou. ¿Podes mandarme o actual a o meu correo electrónico?
Unha aperta,
José Gómez Blanco.

o blog de xesús lópez dijo...

Hola, amigo:
Había tempo que non sabía de tí nada máis que por medio dun amigo común có que coincidín nunha viaxe a Sicilia, trepidante, fantástica.
Precisamente estou tentando agora repousar ideas pra inserir no blog o último artículo do 23.06, "Días de Sicilia", do que non podo absorbe-lo material todo que trouxen.
O tema da bandeira española non debera ter discusión. O que sí, nen os republicáns se decatan de que, se tiveramos a roxigualda como única habían ser máis os españoles que pediran o cambio a un réxime máis democrático do que temos.
Unha aperta, meu amigo.