martes, 8 de mayo de 2012

Ence, momento triste

 Ence-Elnosa, as factorías da morte da ría de Pontevedra, presuntamente participadas polos distintos grupos políticos.
Decían que a concesión vencía o 2018, e a eso  aférranse políticos inanes á hora de construiren o seu discurso seudoambientalista e que non se lles note o seu grado de culpa cando a actual factoría carece, presuntamente, de licencia. E nese sentido ten dado o Supremo orde de incoa-lo proceso de anulación concesional á antigua Ence, que é unha empresa distinta da actual do Grupo Empresarial Ence, S.A. Seguro.  

Entrada n. 1521 do blog


Ence, momento triste,
por Xesús López Fernández

Cando se acaba de producir unha inundación na chamada avenida de Marín, que transcurre por dominio público marítimo terrestre, á altura do complexo pasteiro que, se houbera dinós e decencia política, hai tempo que tería de estar erradicado, queren tomar disposiciós dend´a sinrazón certos "responsables" políticos. Esa inundación evidencia como polos disparates urbanísticos aquí acometidos, pola construcción demencial de infraestructuras, polos recheos deshonestos a "beneficio" de quen se supón, pero non da ría; a inundación sirve pra evidenciare cómo foron cambiando aquí a dinámica das mareas, das augas do esteiro, espacio sensible así definido polo doutor Buenaventura Andreu hai máis de vinte anos; e todo foi cambiando pola actitude esquizoide da caterva política que tenta destroire non só o espacio demanial senón a ría toda.

El País inclúe hoxe a noticia do enlace que sigue, que vale pra nos poñer en alerta sobre a posible permanencia de Ence e outros disparates cando aquí todos tememos o peor de Arias Cañete, unha nova lei de Costas depredadora. Según a noticia de El País, Feijóo vai estudiare a posibilidade dunha permanencia de Ence máis alá do 2018, parece que sen pensare na aplicación da Lei ou nas consecuencias pró seu discurso político, privado así, en gran parte, de contido. 


Texto de El País:

Si la planta de celulosa de Ence seguirá en la ría de Pontevedra más allá de 2018 es algo que no está claro. Aunque la Xunta lleva meses insistiendo en que esa fecha, cuando termina su concesión para ocupar los terrenos, será la que marque el traslado de la papelera, la Ley de Costas que prepara el Gobierno abre la puerta a una prórroga. Ni el ministro de Agricultura y Medio Ambiente, Miguel Arias Cañete, ni el presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, descartaron ayer esa posibilidad.

“La Ley de Costas va a dar más seguridad jurídica. En caso de viviendas, la prórroga de las concesiones administrativas será automática, pero es evidente que las instalaciones industriales que pueden tener problemas medioambientales tienen que estar sometidas a nuevos requisitos medioambientales, a informes y a una serie de determinantes que pueden conducir a que la prórroga no sea automática”, dijo Cañete, quien aseguró que la voz de las comunidades autónomas será fundamental a la hora de tomar la decisión. Feijóo replicó: “Es verdad que Ence caduca en 2018. La ley no hace prórrogas automáticas y entre el ministerio y el Gobierno habrá que evaluar la situación”.

Pero, non, señor Cañete, Ence tivo concesión; Grupo Empresarial Ence, S.A., non-a ten. Non sei si me entende.... 

También se apresuró a matizar Feijóo que la intención de la Xunta no ha cambiado y que sigue siendo trasladar la papelera al interior de la comarca de Pontevedra “para dar la mayor viabilidad económica, financiera técnica a esa celulosa”. Aunque insistió en que no hay un cambio de postura, sí varía la contundencia. Mientras el conselleiro de Medio Ambiente, Agustín Hernández, decía hace cuatro meses que mantener Ence en la ría más allá de 2018 sería un “fraude para el elector”, su presidente se queda en un más tímido: “Tendremos que valorar entre el Gobierno central y la comunidad autónoma el posicionamiento”.

Estas respuestas sobre el futuro de Ence las dieron ayer Feijóo y Cañete en Madrid tras la firma de un convenio entre ambas Administraciones por el que invertirán 170 millones en el desarrollo rural durante los próximos cinco años. Galicia es la segunda comunidad que se suma a este acuerdo tras La Rioja. Las únicas, según subrayaron ambos mandatarios, que cumplen los requisitos de estabilidad financiera para hacer tales inversiones.

¿Seguro que van invertir no desenvolvemento rural esos 170 millós de euros, en qué? ¿En máis abandono subvencionado, en máis plantaciós de eucaliptus?.

Tras la firma, tanto el ministro como el presidente aseguraron que las más de 300 actuaciones comenzarán en las “próximas semanas”. Inversiones en turismo, para uso extensivo de recursos pastales, infraestructuras medioambientales, un laboratorio agroalimentario, cursos de formación de seguridad e higiene en el trabajo, actuaciones de conservación de reservas, subvenciones a comunidades de montes, ferias y planes de modernización del comercio serán algunas de estas actuaciones. Ni Cañete ni Feijóo concretaron, sin embargo, cuántos puestos de trabajo se crearán.

¿Por qué non fan un estudio certo prá recuperación ambiental da ría de Pontevedra ou valoran o lucro cesante orixinado pola contaminación de Ence i Elnosa, incluso a incidencia na manifestación de certas enfermedades, convertidas Pontevedra e Marín, por esa razón, en zonas deprimidas?
  
Feijóo aprovechó el encuentro con el ministro para plantear otros asuntos, como el futuro del sector lácteo, en el que Galicia es la principal comunidad afectada con un 40% de la producción total: “Hemos pedido que se clarifiquen las reglas en el sector lácteo, que se concreten los precios”.

El PSdeG criticó el convenio firmado ayer por Feijóo y Arias Cañete, porque "pospone en dos años la ejecución de los planes de la zona", lo que en la práctica supone "boicotear la cohesión social y la vertebración territorial" de Galicia, acusó la diputada socialista Sonia Verdes.

3 comentarios:

Tío Chinto de Couzadoiro dijo...

Se non recordo mal, amigo Xesús, decía Castelao que "mexan por nos e din que chove."
Un cordial saúdo.

o blog de xesús lópez dijo...

Hola, amigo Chinto:
Certo. Pero aínda hai máis. Agora resulta que a consellería do Rural di que van elimina-los eucaliptos todos das fragas do Eume. Agora!
Non-o creo... Ése é outro tema d´escándalo e o lume foi de sempre unha forma de expandi-lo eucaliptal....¿pra quén?
¿Qué intereses bastardos non hai detrás de cada lume?
E agora van inserir no noso rural, din, 170 millós d´euros. ¿Van poñe-los montes en valor pra asentgo de vacadas e fatos d´ovellas ou de cabalos rozadores pra mante-lo monte limpo, tamén pra cultivo cereal, trigo de montaña?
¿Qué criterio van seguir pra manteren víva-las aldeas cando os nosos labregos foron como unha especie a extinguir, subvencionados polo abandono do campo e a sementeira de eucaliptos? E as aldeas mortas,claro!
Un cordial saúdo

o blog de xesús lópez dijo...

Chinto:
quixen decire...: montes en valor pra asento de vacadas....
Un saúdo cordial