lunes, 19 de marzo de 2012

Un modelo de involución



Un modelo de involución, ou si se quer, "Pontevedra, cidade derrotada", hoxe un verdadeiro gulag prós residentes. Cando arrasaron a praza da Verdura puxeron como disculpa que as catalpas tiñan levantado as pedras. A idea deles era, sen embargo, non poñer árbores, senón convertire o espacio nunha especie de remedo da Quintana, de praza Roxa. A petición dos veciños da reposición de árbores e bancos, só foi atendida en relación coas árbores: catro cerdeiras e seis liquidámbares que, curiosamente, xa están a levantaren as pedras, sinal de que os alcorques non foron preparados pra acolleren as árbores.

A praza está agora privatizada, os soportales ocupados, e a chamada accesibilidade non deixa de sere unha coña, especialmente prós cegos.

Pontevedra, 19.03.2012
Entrada n. 1500 do blog
Artículo semanal (remitido ó Diario de Pontevedra)

Un modelo de involución,
por Xesús López Fernández

            Foi o PP o que realmente comezou coa peatonalización da cidade de Pontevedra, na época do alcalde Pedrosa, coa rúa da Peregrina como primicia. A súa idea parecía, sen embargo, distinta. Tentaban evita-la deslocalización de residentes na zona vella e tiñan previsto, sí, reservare algús espacios pra que puidesen aparcare os seus vehículos: praza de Curros Enríquez, Padre Luís, etc., seguindo así quizaves o modelo de Cáceres, cidade Patrimonio da Humanidade, en cuio recinto histórico están (ou estaban) demarcádo-los lugares previstos prá aparcaxe dos coches dos residentes, co que se tentaba manter así o lugar vivo, como espacio habitado, facer posible o traslado das súas xentes, nunca abocalo á traca final dunha miseria derivada do cambio de modelo tradicional de cidade, como ten acontecido en non poucas urbes  peatonalizadas ata a loucura. Có comercio tradicional ferido de morte ou clausurado, poden algunhas xentes do colectivo entendere a peatonalización mesmo como un suicidio real inducido dend´o propio Concello,  que mesmo marcaría a perda de sabor de non poucos recantos da cidade.  

            Nas conversas que acaba de manter unha representación do PP con diversas asociaciós de veciños e de empresas non se trataron en fondura os grandes problemas da zona vella: a dificultade de manter morada nun espacio onde priman os ruídos e a privatización dos lugares públicos ó servicio, ás veces, de tascas que incumpren sistemáticamente a normativa de veladores, que crean problemas de accesibilidade e convivencia, e de ruídos. O comercio tradicional está baixo mínimos porque a cidade, noutrora centro comercial das parroquias do rural, non dispón xa desa clientela, á que, literalmente lle está prohibido entrar na vila, que xa non conta con nengunha arteria. Sí poden acodir ás grandes superficies, as grandes beneficiadas da peatonalización aquí producida. E sei de xente que soubo ve-la ruína en marcha hai xa uns dez anos, ou máis. Venderon como puideron e mudaron de casa e xa, difícilmente, se lles ve polo barrio.   
 
            Certo que o PP de Pedrosa, o gran mentor de Continente/Carrefour, preveu algunhas das necesidades que habería que atender. No seu mandato foron construído-los parkings de Barcelos e quedaba en fase avanzada de execución a do Central; que foi obra dese mandato a inauguración do parque lineal do río Alba ou a illa das Esculturas que despois caería nun abandono case total. O goberno do BNG, co seu “modelo” de cidade, non mellorou as cousas, algo que saben os residentes, a gran maioría deles non integrados en nengunha asociación veciñal, ós que mesmo lles pode parecer corto o guión debatido na xuntanza antre a representación do PP e os outros colectivos. “Veciños i empresarios demandan unha línea de paso prás urxencias”. ¿Só? ¿Pero cómo mante-lo timbre de cidade se carecemos de arterias, de tranvías…? Todo comezou cando prohibiron a circulación radial e foron derivando cara un tránsito inspirado nunha especie de xeometría de grandes bucles de corredoiras.

            Coido que foi Moreira o máis certeiro na reunión celebrada cando apuntou a conexión de Pontevedra co seu rural, hoxe imposible pola perda de comunicación, o que se veu concretar nunha gran brecha, falta de negocio e de capital social. I esto, máis ou menos, correspóndese con algo afirmado por Álvaro Siza, que aínda sabendo moito de peatonalizaciós, ten afirmado que unha certa e intelixente circulación, é boa pró comercio. Coido que aquí non se acertou e que a peatonalización foi usada como instrumento de propaganda, como falacia. Polas rúas e beirarrúas da cidade campan hoxe os skaters e ciclistas, parece que sen limitación de velocidade. ¡Modelo de cidade, de gran aldea!. Desto seguramente non se falou na citada reunión. Nen se lle terá ocurrido a nengunha das asociaciós a comenencia de esixir, de forma obrigatoria, un seguro de terceiros ós novos protagonistas da involución que agora vivimos.    


9 comentarios:

Tío Chinto de Couzadoiro dijo...

Los políticos, amigo Xesús, del partido que sea, están faltos, en ocasiones, del sentido común que les sobra, a veces, a los vecinos.
Un cordial saludo.

o blog de xesús lópez dijo...

Tienes razón, Chinto. Aquí, en Pontevedra, ha debido correr mucho dinero en "B". La corrupción es la carta de ajuste de la Política.
Parece que ha tenido sentido común López del Hierro, el marido de la Cospedal, al dimitir del cargo que le otorgaban.
¿Pero cómo van a justificar en Pontevedra-Marin Ana Pastor, la de Fomento, y su marido, presidente de la Autoridad Portuaria, la no ejecución de las sentencias firmes del TS sobre los rellenos portuarios, y otras actuaciones?

Candela dijo...

Ahora pueden encontrar muchas excusas a costa de la crisis y los recortes y colará, aunque hay cosas que necesitan menos dinero que ganas de dar solucciones que contenten al ciudadano y, a la vez, respeten las leyes.

o blog de xesús lópez dijo...

Hola, Candela:
La crisis de Pontevedra fue fraguada por tanto disparate urbanístico como se ha cometido, con presunto dinero "B", como le digo a Chinto.
En la misma Andalucía he visto respuestas parecidas en urbes peatonalizadas hasta la náusea, así como algún pequeño pueblo que resiste.
Pero tienes toda la razón cuando insistes en que la culpa la vva a llevar la crisis. Colará, está colando.
Un cordial saludo

José Luis Valladares Fernández dijo...

Sobran en los políticos de hoy día ganas de figurar, hambre de notoriedad y falta, como bien dice Chinto, del más elemental sentido común.
De ahí que preparen a veces esos desaguisados infumables.

Un abrazo

Lobo Solitario dijo...

En todas partes los mismos disparates...Mucho de lo que comentas lo he visto yo en Madrid sur

o blog de xesús lópez dijo...

Hola, José Luís:
Creo que la peatonalización ha sido asumida de forma poco inteligente porque en la gran piara de los políticos hay no pocos cretinos.
¿Cuántas ciudades no han sido arruinadas a consecuencia de decisiones absurdas en el tema urbanístico, barrios enteros privados de comunicación?
Un abrazo

o blog de xesús lópez dijo...

Hola, Lobo:
Últimamente estoy poco activo en el blog y en el seguimiento de los blogs amigos. Estuve ausente un par de semanas.
Agradezco vuestro comentarios.
Veo que estamos de acuerdo de forma cabal.
Un cordial saludo

TEKLA dijo...

Ámigo Xesús. Este es el único medio que he encontrado para entrar en contacto contigo. Soy el antiguo delegado de La Voz de Galicia y quería hacerte una consulta sobre Antonio Alonso, el gran defensor del esperanto en Pontevedra. Mándame tú correo. El mio es:
teklacom@gmail.com
Gracias