sábado, 22 de febrero de 2014

Gehena pontevedresa

Gehena pontevedresa. A ocupación das marismas de Lourizán dende que, en mala hora, o goberno franquista outorgara concesión prá primeira pasteira, unha concesión nula ab-initio porque endexamáis se cumpreu co condicionado. Din que Franco quedou impactado o día da inauguración, que incluso clamou daquela: "¿Pero no había otra sitio? Dios mío, ¡qué han hecho!". Así quedaba consumada a gran trampa de Suánzes ó Caudillo, que nunca tragou e que, no 73, á par que negaban autorización prá declaración do que vedes na foto como terreo industrial e que xa os redactores do PXOM 1970 pontevedrés tentaban consolidare. A mafia xa estaba a traballare o asunto, como arestora, cando temos unha clase política (varias xeneraciós e de diversos partidos) "consolada" coesa presencia aínda que falen da Carta de Aalborg por eles denostada. Pois nese 73 o Goberno franquista aconsellaba ó concello que solicitasen outro trazado prá autopista que hoxe cruza a ría cunha deshonesta ponte causante do impacto ambiental que aquel goberno quería evitar, á par que se definía pola eliminación das industrias asentadas nesa gehena particular, inferno pontevedrés, causante de problemas de convivencia e de non poucas enfermedades.

Pontevedra, 22.02.2014
Entrada n. 1742 do blog.


Gehena pontevedresa,
por Xesús López Fernández

A fotografía abonda prá definición do lugar e morte desta ría, un sistema sensible de augas case-entrópicas malferidas dend´o ano 63 e posteriores. O que era un mar de vida, o mellor banco de ameixas de Galicia (de croques, longueirós, ostras) é actualmente unha gehena de deseño, especie de inferno particular pontevedrés. En relación con Elnosa e a requerimento de Salvemos Pontevedra, como se indica na entrada anterior a este post; en relación coa sentencia alí comentada da Audiencia Nacional que ordea incoa-la cancelación da concesión que, curiosamente, Elnosa non aportou no procedemento agora concluído, algo parece moverse na Xunta.

Cando pasou o día dunha primeira aproximación á noticia parece como se non tivese ocurrido nada, pois non foi nova de nengún informativo televisivo, nen das diversas camadas político-administrativas, como se a mafia estivese a dictare certos comportamentos. Parece se salva o conselleiro de Medio Ambiente, Agustín Hernández, que trae ó seu discurso o tema da AAI (autorización ambiental integrada) outorgada a Elnosa, que non sería posible sen concesión (que presuntamente non existe). De tódo-los xeitos parece que o traslado da fábrica da Elnosa portuguesa está xa pactado, según os discursos do conselleiro. Sigue un enlace do Faro de Vigo, que parece é o medio que mellor informa nesta hora crucial na que unha Xusticia demorada parece non está morta de todo. ¡Cántos anos, Deus, prá súa definición!

Faro de Vigo, 22.02.2014  La Xunta vincula la autorización ambiental a Elnosa a la vigencia de su concesión. 

5 comentarios:

Javier Tellagorri dijo...

Don Xesús, esa foto lo dice todo sobre lo que hablas. Eso es inadmisible hasta en la India en donde nunca han oído hablar de ecologismo.
¿Cómo se puede crear todo ese polígono industrial exactamente pegado a las olas de la mar?

Vuestra Galicia y sus habitantes no políticos mereceís una Laureada individual por el valor de soportar tanto desmadre.

o blog de xesús lópez dijo...

Gracias por tu comentario, Javier.

Yo sé que en el País Vasco son unos 150 ayuntamientos los que han suscrito la Carta de Aalborg de Ciudades Europeas hacia la sostenibilidad. Y un ejemplo es Álava.

Pero Pontevedra resulta que también la ha suscrito. Una trampa del Bloque para los otros partidos porque todos, todos, están por el manimiento de ese cáncer, se supone que a cambio de algo o, en el mejor de los casos el Bloque intenta mantenerlo como solar.

Y toda esa zona está catalogada como dominio público marítimo terrestre, como demanio, fijando su linde, además, siendo Isabel Tocino ministra de Medio Ambiente. Y ahora, demonios!, doña Isabel es consejera del Grupo Empresarial Ence, S.A., como también Carlos del Álamo, conselleiro de Medio Ambiente, de infausta recordación, de la Xunta de Galicia.

Creo que, por desgracia, aún faltan varios años aguardando a que la Justicia se pronuncie solemnemente.

Y que se ejecuten las sentencias, será la asignatura a seguir. Por lo de ahora y por lo que sabemos, a los políticos locales no les interesa la Carta de Aalborg, de la que se han burlado indecentemente.

Estos de ahora critican a Franco, pero justifican algo a lo que Franco, en 1973, quiso ponerle fecha de cadcidad.

Un cordial saludo

trillian dijo...

Lo que tenía qué haber hecho Franco, si es verdad qué se asusto tanto al ver lo que habían hecho, era no haber permitido su apertura, he inmediatamente destituir a los que dieron los permisos.

Lo qué no puede ser, es que tuviese tanto coraje para tomar medidas qué no debía (como muchas qué no vienen al caso) y para las que debería tomar nó.

Biquiños.

o blog de xesús lópez dijo...

Hola, Trillian:

El condicionado de 1958 para que la pastera fuese viable jamás fue cumplido.

En la inauguración de 1963, el único de entre los personajes de aquella ópera que cuestionó la instalación fue el propio Franco. Y hubo otros culpables en el descafeinado de la situación y la admisión de enfermedades que comenzaron a darse en la geografía pontevedresa.
En 1973 es nuevamente el gobierno franquista el que dice que la instalación de Ence-Elnosa en Lourizán fue un error y que habrá que deslocalizar esas industrias si no queremos seguir con problemas para la salud y conviencia humanas.
Pero después de Franco,el diluvio, porque ahora no se define,en democracia, en el sentido de que es precisa esa deslocalización. Esperemos que la Administración tenga que dar explicaciones. Ella es la gran culpable.

Biquiños.

o blog de xesús lópez dijo...

Trillian:

Quise decir "no se definen, en democracia..."

Biquiños.