lunes, 13 de enero de 2014

ESTANISLAO FERNÁNDEZ DE LA CIGOÑA

Estanislao Fernández de la Cigoña, navegante, antropólogo, ecoloxista, nacido en Vigo no 1941, exerceu sempre como galego de nación.

Pontevedra, 14.01.2014
Entrada n. 1731 do blog


ESTANISLAO FERNÁNDEZ DE LA CIGOÑA,
GALEGO DE NACIÓN E VOCACIÓN,
por Xesús López Fernández

Vigués nado no 1941 é un home polifacético ó que a súa vida profesional como mariño mercante levouno polos mares do mundo na que sería unha etapa de su vida. Pero a maior parte do seu saber está hoxe preñado dos seus diversos labores: naturalista, ecoloxista, antropólogo cultural, xa como divulgador, investigador ou escritor. E aí están os seus 80 libros sobre historia, arte relixiosa, etnografía, espeleoloxía, arqueoloxía, campanoloxía, arquitectura rural, etc., ademáis dos de natureza: espacios protexidos, illas de Galicia, cetáceos, peixes e aves. O home é un explorador da nosa terra, defensor i estudioso do medio ambiente en xeral e da natureza galega en particular que, en representación do movemento ecoloxista galego formou parte das xuntas rectoras dos parques naturales das illas Cíes e do monte Aloia. E reclamado con frecuencia pra impartire cursos, conferencias, coloquios sobre os máis diversos aspectos da nosa natureza polo sociedade galega, ten sido reconocida a súa obra en diversas ocasiós, antr´elas coa "Medalla Galicia". Pero é raro que nadie o teña proposto pró "Vigués Distinguido", reconocemento distinguido a moitos con menos mérito que Estanislao Fernández de la Cigoña. 

É importante valora-lo seu perfil, que os interesados han poder apreciaren entrando no enlace inserido ó pe desta entrada, da que están tomádo-los primeiros datos expostos. Traballador incansable e signo Leo, parece está marcado por el, así como pola súa formación xesuítica. 

Ecoloxista comprometido e combativo, aínda lembraba no Faro de Vigo do 8.01.2014 a súa defensa das baleas, en Cangas, cando moitos dos seus habitantes vivían da empresa Massó. Escritor feraz tanto en galego como en castelao, afirma ter sido sempre un home libre, algo, según a súa definición que "molesta ós castrados"e afirma algo que todos sabemos: "que o pecado capital do galego e do español é a envidia; pecado do que non se acada beneficio algún [...] e son os envidiosos que tentaron poñerlle paos á súa roda e non conseguiron tumbalo os máis molestos e castrados por esa súa libertade e non dependencia de nadie".

Ó home quédalle a frustración da política, porque teríalle gustado moitísimo ser concellal pra defendere localmente dend´o goberno ou a oposición os seus principios conservacionistas, mais nunca lle deron a menor opción. A dereita, porque sendo ecoloxista xusgábao "roxo recalcitrante", mentres a esquerda, polo seu apelido, creíano e aínda o creen da dereita ultra. 

En fin, aí vai o enlace do Faro de Vigo do 8.01.2014, pra unha maior información dunha figura universal, das que tan carente está Galicia nos postos con poder de decisión. E así vai o país, decote máis ecolóxicamente desfeito.

8 comentarios:

Javier Tellagorri dijo...

Don Estanislao es un ejemplo o modelo de hombres ilustrados de cada región que los políticos no gustan por su independencia.

No lo conozco me me gusta ya por la frase que expuso : ""que o pecado capital do galego e do español é a envidia; pecado do que non se acada beneficio algún [...] "

o blog de xesús lópez dijo...

Hola, Javier:

Nuestros político llevan gobernando desde una especie de castración, de traición constante, en el tema medioambiental.

Si hubiesen contado con hombres libres como F. de la Cigoña, Galicia no sería hoy un espacio tan degradado en el que la sustentabilidad parece algo ya inalcanzable donde las puertas giratorias giran y giran, y vuelven a girar en permanente intercamcio de cromos Administración-Clústers.

Nuestros gobernantes practicaron (especialmente Fraga) una especie de traición permanente al país. Y sus sucesores siguen con más de lo mismo.

Podríamos citar no pocos ejemplos.

Un cordial saludo

Jaime dijo...

Cuanta razón tienes Xesus, Estanislao ha documentado en toda Galicia una y mil cosas; desde los Petos y Esmoleiros, hasta campanas.
Fue el primero que documentó la llegada y asentamiento de las cigüeñas en O Cerquido; ´trabajó como nadie en defensa de las Islas Cies y el Monte Aloya, como bien dices trabajador incansable y hombre libre.
En Vigo nunca contaron con el para la política, precisamente por ser un hombre libre, prefieren ejemplares de todos conocidos y que tenian verdadera dificultad para encontrar su mano derecha.
Salud

o blog de xesús lópez dijo...

Gracias por tu comentario, Jaime. Coincidimos en nuestra valoración del personaje. Lástima que los políticos, sin conciencia, no hayan contado con este hombre!

Un cordial saludo

trillian dijo...

Fernández de la Cigoña,harto defensor de la naturaleza,trató de hermanar cultura y ecología, partiendo del principio que sin la una es es imposible la otra.
En ..Cruces mariñas e de mala morte das costas galegas (1990). Se recogen todas las cruces de ahogados y de naufragios con víctimas que se levantaron en las costas gallegas desde el río Eo hasta Miño, con sus fotografías y las historias que las generaron. Para poder hacerlo, se recorrió toda la costa a pie en una extensión de más de mil Km.
..Como van a quererlo en política, la gente honrada no tiene cabida,prefieren "los otros" porqué así se tapan unos a los otros.
Pues yó al Sr.FERNÁNDEZ DE LA CIGOÑA" le pediría se diese un paseito por el río Lagares (Ya qué es de Vigo)y tambíen amante de los peces y viera que está pasando,... según he visto los peces no lo están pasando muy bíen.

Biquiños.

o blog de xesús lópez dijo...

Hola, Trillian:

Has hecho una bonita semblanza de Fdez. de la Cigoña.

En relación con la depuradora del Lagares, la misma debería tener el carácter de ilegal, por lo menos con el viejo texto de la ley de Costas del 1988, porque las junqueras son terrenos demaniales (inundados por las mareas) y las depuradoras deberían construirse siempre por encima de la franja de protección de la ribera. Me parece que alguien ha perdido los papeles en ese asunto.

Pero volviendo a don Estanislao puedes estar segura que con él en el poder,o como asesor, la solución de la edar viguesa sería otra.

Biquiños.

José Luis Valladares Fernández dijo...

Fernández de la Cigoña es toda una enciclopedia viviente. Su saber alcanza casi todos los campos y son cuantiosas las aportaciones que ha hecho en muchos campos del saber. Y sin embargo no ha sido reconocida su valía como se merece.

Saludos cordiales

o blog de xesús lópez dijo...

Tienes razón, José Luís:

Creo que es un hombre cuyo saber no se ha tenido en cuenta a la hora de trazar políticas relacionados con el medio ambiente o con la cultura popular de este pueblo.

Un abrazo