Pontevedra, 11.03.2008
Entrada n. 450 do blog. Cando acaban de se celebra-las elecciós xerales do 9-M, en Pontevedra o BNG sigueu perdendo votos, entendo que como consecuencia do destrozo urbanístico da cidade, da súa crecente guetificación, cada vez máis privada de residentes a zona vella. Non souberon, empecinados en levare a cabo a realización do seu "modelo urbanístico", o todo tasca, todo terrazas, maior agresión prós residentes que aínda resistimos e ocupación dos espacios públicos. E algunha que outra falacia como a "creación" dun Centro Comerciál Urbán que nunca chegou funcionar, non quixeron relanza-la economía da vella urbe máis alá dalgunha que outra subvención ós que xogaron un papel importante na traición á poboación residente e ó vello comercio. O traballo que sigue e hoxe recuperamos podería ser reiterado case palabra por palabra, polo que non vou decir máis que denunciar novamente o crecente acoso á cidade, onde seguiron estreitando rúas e agora andan coa de Colón, que si era ancha vai quedar estreita, dacordo coa estreitez de miras do goberno local, no que agora van mancomunados e como parella de feito o BNG (Lores) co PSOE (Teresa Casal).
CENTRO COMERCIAL ABERTO [22.12.2001],
por Xesús López Fernández
A idea de crearen un centro comercial aberto na zona vella da cidade fora xa comentada nos tempos da primeira corporación democrática. O espacio estaba a perder poboación e o comercio atopábase en fase de forte involución. Dende hai uns meses volveuse co tema i estanse a facer estudios diversos ó abeiro do Seminario Carlos Velasco, da Caixanova. Precisamente hai uns días e con motivo dun dos encontros que están a promoveren pró intercambio de información dóuselle uso ó Pazo de Mugártegui. No acto alí organizado, o xerente do Centro Comercial Urbán de Bilbao explicou a súa experiencia que, no caso de Pontevedra --xa por problemas de tipo urbanístico ou ben por cuestiós de idiosincrasia— parece vai ter unha máis difícil arrancada. A movida é un lastre que limita a posibilidade da zona como residencial. A existencia de comercios está privada de masa crítica, como acaba de afima-la consellería de Industria. Antre outras cousas habería que mellora-la accesibilidade.
Nun vello tratato de economía –Problemas de formación de capital, de Ragnar Nurkse— proponse como idea angular pró crecemento económico dos países a de construiren vías de comunicación, que moitas veces abondarían pra que os homes de negocios fixesen o resto e comezasen a crearen riqueza, á marxe de dirixismos contra natura. A accesibilidade é imprescindible e hai un procedemento virtual que permitiría estudia-los efectos antes de metérense en obras discutibles. A accesibilidade que os estorniños do magnolio de Muruais resolven cunha elegancia increíble, celérica –como comentaba nun traballo anterior--, no caso dos humáns poderíase estudiar virtualmente. Por medio dun CD-Rom que incluíse o plano da cidade e a posibilidade de considera-lo tráfego en distintos sentidos, bidireccional, direcciós prohibidas, etc., teríanse evitado os atoamentos que agora se están a xerar en Cruz Gallástegui ou na Praza de Galicia e que van facer difícil senon imposible a creación dese Centro Comercial Aberto que algús se esforzan en levare adiante.
Confían en que o mercado reinaugurado, con parking, poida ser un factor dinamizador importante. Talvez, si a súa posta en marcha implica un cambio de xestión, de oferta de productos e servicios, en horarios de mañá e tarde. Quero decir: que funcione como un moderno centro comercial, co acceso garantizado que se lle nega a amplios barrios da cidade. ¡E pensar que incluso e dende diversas instancias tentaron negarlle ó novo mercado o sal, a gracia do aparcamento! Algunha das maniobras pareceu pouco elegante, polo que telumbrámo-la intención de certo grupo de presión, cecais porque un mercado moderno no que se poidan traballar artículos de toda-las gamas, sería un competidor a ter en conta. As pequenas tendas da zona vella terán de modernizarse i especializarse, certo, ¡pero non máis pubs si tentamos revitalizala como residencial!. Calidade de vida e novos criterios de edificabilidade e accesibilidade son necesarios pra un futuro máis esperanzador e habitable.
Di Industria que a zona de influencia da área comercial da cidade se centra no propio municipio, de onde proceden o 80% dos consumidores, pero un 42% destes visitantes merca os productos non alimenticios noutras zonas de comercio, o que casa cunha afirmación recente deste colaborador no sentido de que 45.000 pontevedreses vense obrigados a buscaren outros horizontes, porque na capital non se pode entrar. Eso impide que se faga masa crítica, algo que os portugueses de Valença, na Fortaleza, están a conseguir. A accesibilidade faise difícil pola angostura das portas, pero souberon crear espacios prá aparcaxe dentro e fóra do recinto. Algús negocios cambiaron profundamente, modernizáronse. Melloraron a súa oferta e a calidade do servicio. Pero o que non se lle ocurreu ás autoridades valenciás foi impedi-la accesibilidade. É máis, crearon espacios abertos nos que o cliente potencial pode aparcar. ¿Centro Comercial Aberto en Pontevedra? ¡Moito ten que cambiar todo!
No hay comentarios:
Publicar un comentario