Esto é o que hai que recuperar pró mar, señor Arias Cañete, eliminare incluso a avenida a Marín, que está asentada no mar. Os políticos todos estiveron a mirar de perfil, inicuamente, antes de se preocupar de afondar no sentido a Lei de Costas 22/1988, posiblemente a mellor lei medioambiental de Europa. Os colectivos cidadáns podemos confiar na Xusticia, pero desagrádanos ver cómo dend´a Política queda envilecida e as súas sentencias non se cumpren por anos. Confiemos en que o sistema teña aínda capacidade de rexeneración, pero en principio e polo que levan dito da nova Lei de Costas os políticos que sacan a lingua a pastar, hai un certo temor de que a mesma poida representar aínda unha maior descomposición e corrupción política. A ver si antre todos mellorámo-lo país e as cousas todas.
Pontevedra, 12.05.2013
Entrada n.1662 do blog
Artículo remitido a Pontevedra Viva.
Ó SEÑOR ARIAS CAÑETE,
por Xesús López Fernández
Aínda non conseguín leé-lo novo
texto da Lei de Costas, como se aínda non fose presentada en sociedade. E
sorpréndenme as declaraciós de moitas xentes dos diversos partidos, como se a
mesma estivese feita dende a senrazón, a incuria de tentar consolidare o que
por definición do que é dominio público marítimo terrestre non pode ser
consolidado. Dí vostede que a nova lei vai outorgare unha maior seguridade xurídica
que a lei 22/1988, que algús definen
como unha magnífica lei, posiblemente a mellor das europeas en materia
medioambiental. Pero, ¿qué ten pasado, señor ministro?. Pois o que ten pasado é
que moita da xente que está a pastare na política non quixo demanda-lo
comprimento desa lei, do que sabemos moito en Pontevedra, onde tiñamos unha ría
case-entrópica, espacio sensible, que desta volta está hipercontaminada como
consecuencia das actuaciós políticas, das presuntas tramas existentes.
Digamos que, por desgracia, sómo-los cidadáns os que
estamos máis preocupados pola observancia das leis que os propios mandiños
locales dos diversos partidos, que mesmo pensan que poden deseñar novos
litorales, cambia-la dinámica das mareas, deseca-lo espacio intermareal do
fondo da ría no que radicaban as verdadeiras depuradoras biolóxicas da mesma. E
así foron desaparecendo as ostras, as sardiñas, e malviven as últimas ameixas.
A cuestión da edar é unha pura ilegalidade e, asentada en terreo concesional da
vella Ence, S.A., non segregado, que a nova Ence, a chamada Grupo Empresarial
Ence, S.A., carece presuntamente de concesión, algo que parece foi estimado
pola Audiencia Nacional, Sala do Contencioso Administrativo, Sección Primeira,
en dúas ocasiós: por sentencia de Maio 2011, e agora de novo por sentencia de
Abril 2013, nas que ordea ó seu ministerio que incoe o procedemento de
cancelación da concesión da vella Ence, S.A. E recurrida a primeira das
sentencias en casación, non se entende que ese recurso permaneza sen resolverse
a día d´hoxe.
Na última das sentencias, na exposición que se fai nos
fundamentos de dereito infórmase que tanto “a edar como o emisario submariño
encóntranse nunha situación administrativa irregular, xa que non contan coas
preceptivas concesiós do Dominio Público Marítimo Terrestre”, según informaba
xa o 10.11.2005 a Xefa do Servicio Provincial de Costas de Pontevedra, que ven
avalar ademáis a doutrina que recolle o artículo 44.6 da vella Lei de Costas,
que prohibe a construcción de estaciós de augas residuales na ribeira do mar,
así como o tendido de colectores paralelos, instalaciós que terían de ir por
riba da franxa de protección. Pero o caso pontevedrés é aberrante, unha
vergonza, porque a edar, como a fábrica de pasta e outras instalaciós, como a
autovía a Marín na que o ministerio de Fomento acaba de ter unha actuación
irracional con presunta intención de consolidare o que xa está sentenciado como
ilegal polo TS, como o propio ferrocarril están no mar.
O Concello de Pontevedra
tivo xa tempo de levantare a edar, a requerimento da Dirección Xeral de
Sustentabilidade da Costa e do Mar (que reconoce que a edar e os colectores
carecen de título concesional) e de situala fóra do terreo demanial, pró que
lle foi outorgado un prazo de menos de cinco anos. Esto así dito, señor Arias
Cañete, e pra que vexa que a presunta prevaricación ven ser norma nalgunhas
Administraciós. Lembremos se acaso que o terreo demanial é dos cidadáns e que o
Estado debe se-lo velador da súa conservación. En Salvemos Pontevedra
agardámo-la edición do texto da lei no Boe pra actuar en consecuencia e acodir,
si é preciso, á UE.
Un saúdo,
Xesús López
Fernández
Pontevedra,
10.05.2013
2 comentarios:
En teoría, al menos, la Ley de Costas es algo muy bueno. Tiene el inconveniente de que no se aplica como debiera, ya que hay personas que tienen bula.
Me parece bien que respeten las casas que fueron edificadas con permiso antes de que se promulgara tal ley; pero no aquellas edificaciones que son posteriores a la Ley y que se levantaron conculcandola claramente, como el edificio donde José Blanco tiene su ático en "Villa PSOE".
Un abrazo
Hola, José Luís:
Se han derribado, en algunos casos, pequeñas casas de madera, pero se han consentido auténticos disparates.
Alguna gente que tenía un simple galpón en la playa, para sus barcas, ha solicitado permiso para dar más altura al tejado, convirtiéndolo así, en una vivienda de bajo y una o dos plantas. Y lo ha hecho con el permiso (o el soborno) de un alcalde de mierda.
Ciertos alcaldes, como también las autoridades autonómicas, han otorgado permiso para lesionar la zona demanial cuando realmente carecen de poder para desnaturalizar el litoral.
El artículo que he remitido al Diario de Pontevedra, para mañana, lunes, es de más calado que esta especie de carta a Arias Cañete. Veremos cómo es la Ley de Costas, que algunos dicen es una especie de queso de Gruyère en relación con la coherencia de la Ley de 1988.
Un abrazo
Publicar un comentario