domingo, 19 de agosto de 2007

CANDO ARRANCABA A PEATONALIZACIÓN



Pontevedra, 20.8.07

Creen algús pontevedreses desmemoriados que a peatonalización da cidade foi obra do Bloque, pero non é así. A idea era do PP, que algo fixo na arrancada do desgarro da cidade. Daí o seu silencio cando perderon o poder e viron que o invento non resultaba, que non era aceptado por moito que o BNG manexara, en plan orwellián, a figura do Gran Irmán, manexando así a certas asociaciós por eles dirixidas, porque houbo máis dun gran irmán neste proceso de involución falsamente democrático. E subvenciós graciosamente distribuídas. Pedrosa non tiña apoios cidadáns, pero estos dagora simuláronos, inventaron incluso asociaciós que pouco máis eran que simples siglas. Inclúo aquí unha carta de María dos Santos Portela, residente na zona vella, muller crítica e ligada ó movemento veciñal [Boa Vila], que podería levantar acta de moitos dos disparates que se levan feito.

A dita carta, do 17.05.1998, refírese ás posibles consecuencias que pra Pontevedra poderían te-las actuaciós propostas polo alcalde Pedrosa prá rúa da Peregrina. Finalmente non foi así a cousa, que quedou en simple peatonalización, pero o modelo de cidade de que fala o Bloque ten moito que ver co que se apunta na carta, porque hoxe, privada a cidade de pulo vital na zona vella, ésta vaise conformando como gran recanto de miseria, de degradación urbanística e residencial á par que económica. Pero sí é frecuente a figura dalgún que outro sen teito dormindo nun portal, cando non se establecen xa con carácter semipermanente nos soportales do edificio de Sindicatos. Alí, ante unha porta que dá ó espacio da UGT, os okupas depositan as súas escasas pertenzas e fan o chafaldrís particular con cartós que van recollendo. Á fin e co modelo do Bloque "consolidado", pode ser que acaben por ter como enderezo no seu DNI, os mendigos okupas, o edificio de Sindicatos, pois forman parte do deseño de cidade imposto por estos gobernantes. Tamén podemos decir que pouca diferencia hai antre os referidos con moitos dos consumidores da zona, dos "habitantes" de certas terrazas, "turismo de patacón".

Seguro que Pedrosa non pensaba que a cousa se iría deteriorar ata o extremo agora sabido. Quitáronlle o poder pero, pra ben del, librouse da culpa e das maldiciós que dende a zona vella botamos contra o equipo de goberno, panda de inútiles. Quero pensar que el non ousaría, nunca, destroza-la praza da Verdura, algo que, se non se remedia, vai quedar como referente do disparate urbanístico, da falta de respeto ó patrimonio histórico, e da inutilidade dalgún que outro técnico. (Léase "Adeus ás catalpas). Sigue a carta de Marita:


Pontevedra, 17 de mayo de 1998

Programa de La Opinión

Radio Pontevedra

Señor Director:

El otro día se ha reunido el alcalde con algunos de los industriales establecidos en la calle de la Peregrina, a los que ha comunicado su proyecto de peatonalizarla y, al mismo tiempo, de cubrirla a todo lo largo.

Hubo preguntas y respuestas. Y protestas. A ningún vecino le agradaría asomarse a la ventana de su casa y no poder ver otro cielo que el poliester o material similar que utilicen en la construcción del tejadillo. Y si los vecinos viven por encima del mismo ya no podrán ver la calle; sería como tener la fachada hacia un patio de luces. (Imaginémoslo sucio de guano de gaviotas y palomas y cubierto de helechos y otras hierbas).

Pero el alcalde ha dicho que tienen un dinero para esa obra y que lo van a emplear. Y ya algún medio ha aclarado que nuestro regidor municipal tiene el respaldo del 70 por cien del vecindario, lo que no se corresponde con la actitud de protesta mostrada durante la reunión celebrada.

¿Se producirá la concentración de mendigos temida por más de un vecino? ¿Pasará a ser el lugar otra calle de miseria, como la Oliva, con su concentración de pobres gentes, tocadores de flauta, malabaristas o actores de mimo? ¿Se convertirá la calle, para los peatones, en nueva carrera de obstáculos? Porque la policía, lo ha dicho el señor alcalde, no tiene competencias para reducir esa presión en nuestra ciudad.

Ya sabemos lo que va a conseguir el hombre ahora que estamos en el tiempo de las “fidelizaciones”. Porque Pontevedra es, en ese sentido, paradigmática. La arribada de drogadictos, con el referente consentido del Vao; el aluvión de mendigos que, en compañía de los anteriores, tienen asegurado el condumio en el comedor de San Francisco, precisan de una solución a la masificación producida que excede las posibilidades de uno o dos pisos de acogida. Necesitan un albergue y, ¡ya está!...¡La calle de la Peregrina puede ser la gran solución! A pocos metros de San Francisco (es un ir y venir) pueden reservarles puestos de mendigo o de tocadores de flauta, tambor o timbal, para hacer más festiva la caridad de las 26.000 personas que por dicha calle pasan cada día. El ayuntamiento, cubierta ya la calle, podría dotar a esas gentes de saco de dormir y atenuar así el frío de la noche, consorciando con los establecimientos de comidas de la zona el servicio de una cena frugal, al atardecer. A eso se llama fidelizar. Lo demás son tonterías. Pontevedra, al final, ciudad de mendigos. Es lo que interesa.

Atentamente,


Fdo. María dos Santos Portela

No hay comentarios: