jueves, 27 de septiembre de 2007

A REFORMA QUE NOS DISCAPACITA A TODOS


Nota.- A accesibilidade da que fala Lores está patente nesta "restauración" do entorno do Museo. Comezada en setembro do 2006 parecen empeñados en lle dar facilidades ós álbanokosovares. Decote faise máis posible un roubo con butrón do tesouro de Caldas. [Foto do autor.]

Pontevedra, 27.9.2007

Pontevedra, premiada pola súa reforma urbá en canto fai posible ós discapacitados o se poder achegaren a moitos espacios. O premio o imparte Cermi, asociación da que a nova explica a súa idiosincracia. E que non debe conocer a fondo a realidade dos disparates aquí executados. ¿Cómo se barallan os cegos na cidade, cando as novas barreiras urbás, as terrazas montadas sen respeto á normativa de veladores nen policía que procure a súa aplicación, son atrancos que cambian cada día? Ou aqueles espacios nos que, súpetamente, aparecen novos mosquerós, ou mostran restos da muralla sen baranda algunha de protección. Un cego pode fácilmente matarse nalgún que outro dos espacios que eu me sei.

O que a noticia non dí é que realmente, coa insultante reforma promovida, hai agora moitas actividades cesadas ou a punto de cesar, porque os atrancos circulatorios son de tal magnitude que nos reconvertiron ós cidadáns todos en desvalidos virtuales. Nada de coches, ambulancias incluídas, ése é o lema, pero sí poden andar como tolos os do monopatín, prós que parece pensada a reforma, ou os das bici-cross, con frecuentes accidentes.

Xa referín nalgunha parte que a unha señora lle fenderon, hai escasos días na Ferrería, un nartello: os asesinos potenciales do monopatín, cos que temos que convivir por culpa de Lores e Mosquera, ou pola estulticia dos outros membros do goberno local.

Pouco a pouco, o losado de rúas e prazas, pola constancia e agresión dos skatesboarders, vai quebrando de forma brutal. Á fin, o material seleccionado por Mosquera e Carme da Silva, non resiste.

Ah, os autobuses xa non poden acceder ó Hotel Rías Baixas; a súa baixada por Cobián Roffiñac é problemática; i estos chacaritas do concello piden que se aposte por un hotel de 5 estrelas, imposible coa involución aldeá por eles imposta. Espacios antes harmónicos son hoxe depósitos de suciedade. Os do Cermi outorgan un premio sectario cando aquí está en xogo a vida da cidade, a súa posibilidade como urbe sostible, na que non poden prima-los criterios de modernidade hoxe necesarios. O 70% do centro histórico, en contra do dito por Lores, non foi restaurado, foi arrasado. E non poden falar de modernidade os que levan na súa alma a impronta aldeá retratada polo clásico: "Camino por donde quepan dos no lo hallarás en Galicia, aunque lo pidas por Dios" ¡Burros!


La reforma urbana, premio nacional de accesibilidad. Noticia de La Voz de Galicia:


Autor:Serxio Barral
27/9/2007

El Comité Español de Representantes de Personas con Discapacidad (Cermi) ha concedido al Concello de Pontevedra su premio nacional «a la institución que más se ha destacado con sus decisiones o acciones en la normalización y plena participación sociales de las personas con discapacidad». El premio será entregado en Madrid el próximo 3 de diciembre, en un acto que presidirá la Reina Sofía con motivo de la celebración del día europeo e internacional de las personas con discapacidad.

El presidente de la Once, Miguel Carballeda, comunicó personalmente ayer al alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores, la concesión de este importante premio, y el regidor no ocultó su satisfacción en una comparecencia pública. «É un recoñocemento ao traballo que levamos feito nestes últimos anos, e un refrendo á nosa política de promover actuacións de reforma urbán que faciliten a accesibilidade», indicó.

Para optar al premio, el Concello presentó al Cermi un completo informe titulado «Pontevedra accesible» en el que se reflejan tanto las obras de reforma urbana ejecutadas en la ciudad en los últimos cinco años como las actuaciones impulsadas en edificios públicos y los proyectos en ejecución en la actualidad o pendientes. Se subraya que el 70% del centro histórico ha sido restaurado con los nuevos criterios de movilidad y accesibilidad, así como la mayoría de las vías comerciales. Y que estos mismos criterios de «accesibilidad universal» se han tenido en cuenta a la hora de rehabilitar edificios públicos como el Pazo de Mugartegui, la Casa das Campás o el mercado municipal. Fernández Lores apuntó ayer que «todavía queda moito por facer» tanto desde el punto de vista público como de la iniciativa privada, pero que el premio será un «acicate para seguir traballando dende o Concello na mesma liña».

3.500 asociaciones

El Cermi es, según se recoge en su página web, «la plataforma de representación, defensa y acción de los ciudadanos españoles con discapacidad, más de tres millones y medio de personas, el 9% de la población».

Está constituido por «las principales organizaciones estatales de personas con discapacidad, varias entidades adheridas de acción sectorial y un nutrido grupo de plataformas autonómicas, todas las cuales agrupan a su vez a más de 3.500 asociaciones y entidades».

El premio que recibirá el próximo 3 de diciembre el Concello de Pontevedra fue otorgado en la edición del año 2006 al entonces presidente de la Junta de Extremadura, Juan Carlos Rodríguez Ibarra, por hacer de las políticas sociales que benefician a las personas con discapacidad «una de sus prioridades», según reflejaba el acta del jurado.

No hay comentarios: